11 Aralık 2015 Cuma

Sizce özgürlüğün rengi nedir?

          

ÖZGÜRLÜĞÜN RENGİ


         Özgürlük senin sen, benim ben olmamdır. Herkes özgürlüğü farklı bir şekilde anlatır. Çünkü herkesin özgürlüğü farklıdır. Herkes kendi yapmayı sevdiği bir şeyi yaptığında özgür olduğuna inanır. Kimse bilemez gerçek özgürlüğün ne demek olduğunu. Çünkü insanlar farklı oldukları sürece özgürlüğün tanımı da farklı olacaktır.

          Özgürlüğün tanımı herkes için farklı olacağı için özgürlüğün rengi de farklı olacaktır ve bu tartışma insanların ömrünün sonuna kadar devam edecektir. Ben bir kuşa özgürlüğün rengini sorsam bana "mavi" der. Çünkü bir kuş özgürce uçmayı sever. Ben bir aslana özgürlüğün rengini sorsam "kırmızı" der. Çünkü kırmızı kanın rengidir. Kanın olduğu yerde de et de olur ve bir aslan da özgürce yemek yemek ister. Ben size sorsam bu soruya belki mavi, belki sarı, belki de kırmızı dersiniz ama ben kendime sorsam bu soruyu bence beyazdır. Çünkü beyaz bütün renkleri içinde barındırır.



          Kısacası özgürlüğün tek bir rengi yoktur. Çünkü herkese göre özgürlük farklıdır ve bu hep böyle olacaktır. Özgürlüğün hiçbir zaman belli bir rengi olmayacaktır.



                                 Emek Selin SELÇUK 5/A


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder