3 Ocak 2016 Pazar

                                   VİCDAN NİŞANCISI

            Pencereden giren ışığın göz kapaklarımı zorlamasıyla uyandım. Yataktan doğruldum. Ayaklarımın üşüdüğünü farkettim. Bacaklarımı sarkıttığım halı iyice eskimişti. Bir anda mahallenin hoparlörü sessizliği bozdu. Hoparlörden çıkan ses Almancaydı. Bu askerin tutkulu bir Nazi subayı olduğu belliydi, kaba bir sesle şöyle sesleniyordu; “ Alle politischen, komissarre und juden in der stadt quadrat um siebeneinhalb stunden gessamelt werden! Oder rebellion gegen die Fuhrer, die in einzelsen bestellung erchossen werden würde.’’


            Nazi propagandası tıkır tıkır işliyordu. Katliam Minsk’e de gelmişti. Ben Auchwist’e veya diğer toplama kamplarına gitmek istemiyordum. Ben sarı yıldızı takmak istemiyordum. Ben sıradan insanlar gibi yaşmak istiyordum ancak kaçmam mümkün değildi. En kısa süre içinde giyinip şehir meydanına yol aldım...


Devam edecek... 

                                                             Volkan ÇERİ
                                                                  5/A

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder